1. Bestilling:
Bestilling foregår ved skrifligt eller telefonisk henvendelse til Hgbrands. HGbrands sælger kun til virksomheder og offentlige instutioner, der er ikke ingen salg til private.

2. Priser:
Alle priser er ekskl. moms. Dog vises vejledende udsalgspriser inkl. moms.
Der tages forbehold for: Prisstigninger, valutaændringer, force majeure, afgiftsændringer, udsolgte varer og trykfejl.
Priserne er kun gældende indenfor Danmarks grænser.

3. Betaling:

Der medfølger faktura til hver ordre, der er typisk en kredit tid på 14 dage.


4. Fragt:
Alle varer sendes med Postnord eller GLS. Næsten alle vores leverancer bliver afsendt inden 24 timer efter bestilling.

HGbrands kan ikke gøres ansvarlig for forsinkelse af leverancer i forbindelse med forsinkede leverancer eller fabrikationsfejl i produkter. Hver enkelt ordre tilstræbes en rettidig levering.

5. Modtagelse:
Når du har modtaget dine varer, skal du sammenholde dem med ordrebekræftelsen. Kontrollér varen/pakken for transportskader inden kvittering for modtagelsen, såfremt der er skade på varen gøres indsigelse over for transportfirmaet på stedet.

Har emballagen tegn på brud eller anden skade når du modtager den, skal du åbne pakken i overværelse af fragtmanden eller postbudet.
Kvittering for modtagelsen er en kvittering på modtagelse af varerne.
Er varen beskadiget påføres kvitteringen nægtet modtagelse. GLS eller Postnord tager så pakken med igen. Herefter skal vi kontaktes.

Opdager du først skaden efter du har åbnet pakken, skal du henvende dig til HGbrands
For at anmelde transportskaden rettidigt overfor HGbrands skal reklamation ske til HGbrands inden for 5 arbejdsdage.
Køber kan ikke gøre skader, der bliver opdaget senere gældende over for HGbrands.
Det er vigtigt at gemme emballagen så GLS / Postnord kan besigtige skaden/emballagen.

6. Returnering af varer:


Har du modtaget en defekt eller fejlleveret vare, kontakt da venligst HGBrands.
Vi sender en betalt postkvittering eller rekvirerer en fragtmand.
Vi fremsender en ny vare, når vi har modtaget den defekte.

7. Faktura

Ordrebekræftelsen som fremsendes automatisk, indeholder priser og stk. antal. Samt navn, leveringsadresse og dato.

8. Garanti / Reklamationsret


Efter købeloven inden for business to business er der 3 måneders reklamationsfrist. Enkelte producenter yder desuden garanti på deres produkter, udover hvad købeloven kræver. Denne garanti afholdes af producenterne og ikke af HGbrands. Garantien gælder ikke ved betjeningsfejl, misbrug, manglende vedligeholdelse eller lignende.

Uanset hvilket land varen fremsendes til forholder HGBrands sig udelukkende til den danske lovgivning.

Skal en vare ifølge garantien serviceres, skal den fremsendes til HGbrands, hvorefter vi hurtigst muligt vil reparere og returnere produktet til dig. Såfremt varen er dækket af garantien, dækker HGbrands alle udgifter i forbindelse med transport og serviceringen af produktet.

Fabriksfejl eller skjulte mangler skal meldes til HGbrands senest 5 arbejdsdage efter modtagelse, det er derfor vigtigt, at kontrollere varen inden for denne tid.

Ingen varer kan returneres ufrankeret eller pr. efterkrav.

9. Fragt.


Vi leverer fragtfrit ved ordrer over 3000.-